Дослідження маркетингового середовища туристичних підприємств
Для того, щоб виробити ефективну маркетингову стратегію, керівництво фірми повинно мати інформацію про стан внутрішнього та зовнішнього середовища маркетингу.
Внутрішнє середовище аналізується по таких напрямках: 1)кадри (потенціал, кваліфікація, результати праці, взаємовідносини між працівниками турфірми); 2)організація управління (комунікаційні процеси, організаційні структури, розподіл повноважень та обов’язків, ієрархія управління); 3)фінанси (ліквідність активів, прибутковість, інвестиційні можливості); 4)маркетинг (продуктова стратегія, цінова стратегія, збутова стратегія, комунікативна стратегія). Головною метою дослідження внутрішнього середовища маркетингу є виявлення сильних та слабких сторін в маркетинговій діяльності.Зовнішнє середовище маркетингу складається із двох підсистем: -макросередовище; -безпосереднє оточення. Макросередовище створює загальні умови для діяльності туристичної фірми, не визначає безпосередньо діяльність фірми, ним майже неможливо управляти.До макросередовища належать:демографічний стан;економічні фактори;природні актори;науково-технічний прогрес;політико-правові фактори;соціально-культурні фактори.Безпосереднє оточення – це ті елементи зовнішнього середовища, з якими туристична фірма перебуває у безпосередній взаємодії. Сюди належать:споживачі (туристи);контактні аудиторії;конкуренти;партнери.Контактними аудиторіями для туристичної фірми є:фінансові кола (банки, фонди, страхові компанії);ЗМІ,громадські організації (союзи споживачів, організації захисту природи та пам’яток культури, жителі курортної зони).
Для того, щоб виробити ефективну маркетингову стратегію, керівництво фірми повинно мати інформацію про стан внутрішнього та зовнішнього середовища маркетингу.
Внутрішнє середовище аналізується по таких напрямках: 1)кадри (потенціал, кваліфікація, результати праці, взаємовідносини між працівниками турфірми); 2)організація управління (комунікаційні процеси, організаційні структури, розподіл повноважень та обов’язків, ієрархія управління); 3)фінанси (ліквідність активів, прибутковість, інвестиційні можливості); 4)маркетинг (продуктова стратегія, цінова стратегія, збутова стратегія, комунікативна стратегія). Головною метою дослідження внутрішнього середовища маркетингу є виявлення сильних та слабких сторін в маркетинговій діяльності.Зовнішнє середовище маркетингу складається із двох підсистем: -макросередовище; -безпосереднє оточення. Макросередовище створює загальні умови для діяльності туристичної фірми, не визначає безпосередньо діяльність фірми, ним майже неможливо управляти.До макросередовища належать:демографічний стан;економічні фактори;природні актори;науково-технічний прогрес;політико-правові фактори;соціально-культурні фактори.Безпосереднє оточення – це ті елементи зовнішнього середовища, з якими туристична фірма перебуває у безпосередній взаємодії. Сюди належать:споживачі (туристи);контактні аудиторії;конкуренти;партнери.Контактними аудиторіями для туристичної фірми є:фінансові кола (банки, фонди, страхові компанії);ЗМІ,громадські організації (союзи споживачів, організації захисту природи та пам’яток культури, жителі курортної зони).