Методи ціноутворення в туризмі
Ціна туристичного продукту визначається із врахуванням трьох груп факторів: - витрат виробництва та збуту; - туристичного попиту і пропозиції;
-рівня конкуренції на туристичному ринку.
Із врахув цих факторів розроблені наступні методи ціноутворення: - на основі витрат; - з орієнтацією на попит; - з орієнтацією на конкуренцію.
При розробці цінової стратегії туристичне підприємство повинне використовувати усі ці три методи у взаємодії.
Ціноутворення на основі витрат (затратний метод) заснований на основі калькуляції витрат виробництва, обслуговування, інших витрат та бажаного прибутку. На основі даного методу визначається межа ціни, нижче якої вона впасти не може.Даний метод не приймає до уваги такі важливі фактори: - рівень попиту на туристичні продукти; - чутливість споживачів до зміни цін; - рівень цін конкурентів.
Ціноутворення з орієнтацією на рівень конкуренції – при цьому методі ціни встановлюються на рівні ринкових, нижче чи вище ринкових – у залежності від цілей туристичної фірми. Особливістю даного методу є те, що не зберігається розрив між собівартістю та ціною.
Ціноутворення з орієнтацією на попит передбачає вивчення побажань клієнтів і встановлення цін, припустимих для цільового ринку. Даний метод використовується у тому випадку, коли ціна є головним критерієм при покупці. При цьому виясняється максимальна сума, яку споживач готовий заплатити за турпродукт.
Ціна туристичного продукту визначається із врахуванням трьох груп факторів: - витрат виробництва та збуту; - туристичного попиту і пропозиції;
-рівня конкуренції на туристичному ринку.
Із врахув цих факторів розроблені наступні методи ціноутворення: - на основі витрат; - з орієнтацією на попит; - з орієнтацією на конкуренцію.
При розробці цінової стратегії туристичне підприємство повинне використовувати усі ці три методи у взаємодії.
Ціноутворення на основі витрат (затратний метод) заснований на основі калькуляції витрат виробництва, обслуговування, інших витрат та бажаного прибутку. На основі даного методу визначається межа ціни, нижче якої вона впасти не може.Даний метод не приймає до уваги такі важливі фактори: - рівень попиту на туристичні продукти; - чутливість споживачів до зміни цін; - рівень цін конкурентів.
Ціноутворення з орієнтацією на рівень конкуренції – при цьому методі ціни встановлюються на рівні ринкових, нижче чи вище ринкових – у залежності від цілей туристичної фірми. Особливістю даного методу є те, що не зберігається розрив між собівартістю та ціною.
Ціноутворення з орієнтацією на попит передбачає вивчення побажань клієнтів і встановлення цін, припустимих для цільового ринку. Даний метод використовується у тому випадку, коли ціна є головним критерієм при покупці. При цьому виясняється максимальна сума, яку споживач готовий заплатити за турпродукт.