Приветствую Вас, Гость
 Поняття про управлінські рішення, види управлінських рішень.
Прийняття рішень, як і обмін інформацією, - це складник будь-якої управлінської функції. Рішення – це припис до дії відповідно до цілі розв’язання проблеми. Управлінське рішення може розглядатися як організаційний акт, інтектуальне завдання як один з центральних складників процесу управління, найважливіша сполучна ланка між керуючою і керованою системами.
У процесі управління менеджер постає перед необхідністю вибору одного варіанта дій із декількох можливих. Результат такого вибору і є рішенням, отже управлінське рішення – це альтернативне рішення. – існує загальна технологія процесу прийняття рішень, яка передбачає 7 етапів. 1. Діагностика проблеми – передбачає встановлення симптомів ускладнень; визначення новизни проблеми і ситуації; з’ясування причин і джерел виникнення проблеми; встановлення можливих взаємозв’язків з іншими проблемами; визначення повноти і достовірності інформації про проблему; встановлення можливості вирішення проблеми. З рештою визначення сутності проблеми дає змогу сформулювати конкретну ціль(цілі) прийняття рішення.Другий етапхарактеризується визначенням обмежень для прийняття рішення (часових, фінансових, трудових, законодавчих, конкуренції тощо) і критеріїв для оцінки альтернатив (ефект від реалізації рішення, ступінь досяжності поставлених цілей, мінімізація витрат, максимізація прибутку, час виконання рішень тощо).На третьому етапі визначаються альтернативи (варіанти рішення). Керівник, як правило, обмежує кількість варіантів вибору для розгляду лише декількома, які є найбільш прийнятними. При цьому великого значення набувають досвід тіа інтуїція керівника. У складних ситуаціях необхідно запрошувати експертів.
Четвертий етап призначений для аналізу й оцінювання обраних альтернативних варіантів рішення за встановленними критеріями і з урахуванням визначених раніше обмежень. При оцінюванні складних рішень керівник за допомогою експертів виявляє переваги та недоліки кожного з них, можливі загальні наслідки.
На п’ятому етапі на основі проведеного аналізу проблеми й оцінки альтернатив обирається остаточний варіант рішення (альтернатива з найбільш сприятливими наслідками).На шостому етапі реалізується (впроваджується ) рішення. Завданням керівника на цій стадії є організація виконання рішення, яка включає складання плану реалізації рішення та доведення його, а також самого рішення до виконавців и тих, кого воно стосується. Менеджер повинен розподілити права і відповідальність, зацікавити людей у виконанні рішення, за необхідності провести роз’яснювальну роботу.
Завершальним етапом реалізації рішення є контроль. Головна мета цього стану – встановлення зворотного зв’язку, визначення причин відхилень, внесення (за необхідності) змін (коректив) у план реалізації рішення або в саме рішення.