Розкрийте специфіку технології обслуговування авіапасажирів
Обслуговування авіапасажирів під час перевезення повітряним транспортом включає цілий ряд процедур, спрямованих на забезпечення гарантії перевезення, дотримання умов безпеки польотів, а також виконання вимог різних державних органів, що пред'являються до громадян, які користуються послугами авіаперевізників.
Для проходження цих процедур пасажир зобов'язаний прибути в аеропорт завчасно. Як правило, на міжнародних рейсах час прибуття пасажира в аеропорт становить 2,5 год до вильоту повітряного судна, а на внутрішніх 2 ч. Цей час необхідний для проходження пасажиром передполітних адміністративних формальностей і процедури реєстрації.
Час початку реєстрації квитка і оформлення багажу перед вильотом встановлюється перевізником і має бути вказано у квитку або іншому документі, надає пасажиру при продажу квитка. Якщо така інформація не була надана, то у разі запізнення на рейс пасажир (відповідно до ст. 10 «Закону про захист прав споживачів») має право вимагати відшкодування збитків, що виникли в результаті ненадання інформації.
Пасажир міжнародного перевезення проходить наступні адміністративні формальності:
- Митний огляд;
- Санітарно-епідеміологічний контроль (при необхідності);-паспортно-візовий (прикордонний) контроль;
- Спеціальний контроль безпеки польотів.
На внутрішніх перевезеннях пасажири проходять спеціальний контроль безпеки польотів і огляд багажу.
Під реєстрацією розуміється звірка пасажирів, які прийшли на рейс, зі списками заброньованих пасажирів, прізвища яких внесені до PNL (PassengerNameList пофамільно список пасажирів рейсу). Ця процедура здійснюється за реєстраційної стійкою, забезпеченій покажчиком номера і маршруту рейсу.
Одночасно з реєстрацією пасажирів на рейс відбувається і оформлення їх багажу. Для цього зони реєстрації обладнуються вагами для зважування багажу та ручної поклажі, установками для огляду багажу, транспортерами, засобами зв'язку. Реєстрація пасажирів та оформлення багажу пасажирів бізнес-і економ-класу здійснюються, як правило, за різними реєстраційними стійками. Однак якщо реєстрація відбувається за однією стійкою, то вона проводиться в пріоритетному відношенні пасажирів бізнес-класу.
Порядок реєстрації пасажирів на рейс здійснюється наступним чином:
- Оператор реєстраційної стійки бере у пасажира авіаквиток і документи, що засвідчують особу пасажира;
- Звіряє відповідність прізвища, зазначеної в паспорті, з прізвищем у квитку;
- Перевіряє дійсність квитка, місце і дату видачі, наявність підпису агента, дані бронювання (код перевізника, номер рейсу, дату вильоту, статус бронювання, вид тарифу, норму безкоштовного провезення багажу, клас обслуговування
- Звіряє прізвище пасажира за списком заброньованих пасажирів у PNL та відзначає їх в Бланке реєстрації пасажирів (ці Бланки складаються окремо для кожного класу обслуговування).
Одночасно з реєстрацією пасажира відбувається зважування всіх його речей та оформлення багажу, що здається для перевезення в багажне відділення повітряного судна. Оператор на стійці реєстрації приймає від прийомоздавальника відривні талони багажних бирок, навішує на зареєстрований багаж, і вклеює їх на обкладинку авіаквитка. З цього моменту авіаквиток пасажира стає та багажної квитанцією. Інформація про кількість місць та масу зареєстрованого багажу і ручної поклажі вписується в квиток.
Потім оператор вилучає польотний купон на дану ділянку польоту і повертає пасажиру квиток разом з відривними талонами багажних бирок. Вилучений польотний купон служить підтвердженням того, що пасажир справді з'явився на реєстрацію на рейс.
Якщо у пасажира є наднормативний багаж, то він зобов'язаний сплатити за нього.
Обслуговування авіапасажирів під час перевезення повітряним транспортом включає цілий ряд процедур, спрямованих на забезпечення гарантії перевезення, дотримання умов безпеки польотів, а також виконання вимог різних державних органів, що пред'являються до громадян, які користуються послугами авіаперевізників.
Для проходження цих процедур пасажир зобов'язаний прибути в аеропорт завчасно. Як правило, на міжнародних рейсах час прибуття пасажира в аеропорт становить 2,5 год до вильоту повітряного судна, а на внутрішніх 2 ч. Цей час необхідний для проходження пасажиром передполітних адміністративних формальностей і процедури реєстрації.
Час початку реєстрації квитка і оформлення багажу перед вильотом встановлюється перевізником і має бути вказано у квитку або іншому документі, надає пасажиру при продажу квитка. Якщо така інформація не була надана, то у разі запізнення на рейс пасажир (відповідно до ст. 10 «Закону про захист прав споживачів») має право вимагати відшкодування збитків, що виникли в результаті ненадання інформації.
Пасажир міжнародного перевезення проходить наступні адміністративні формальності:
- Митний огляд;
- Санітарно-епідеміологічний контроль (при необхідності);-паспортно-візовий (прикордонний) контроль;
- Спеціальний контроль безпеки польотів.
На внутрішніх перевезеннях пасажири проходять спеціальний контроль безпеки польотів і огляд багажу.
Під реєстрацією розуміється звірка пасажирів, які прийшли на рейс, зі списками заброньованих пасажирів, прізвища яких внесені до PNL (PassengerNameList пофамільно список пасажирів рейсу). Ця процедура здійснюється за реєстраційної стійкою, забезпеченій покажчиком номера і маршруту рейсу.
Одночасно з реєстрацією пасажирів на рейс відбувається і оформлення їх багажу. Для цього зони реєстрації обладнуються вагами для зважування багажу та ручної поклажі, установками для огляду багажу, транспортерами, засобами зв'язку. Реєстрація пасажирів та оформлення багажу пасажирів бізнес-і економ-класу здійснюються, як правило, за різними реєстраційними стійками. Однак якщо реєстрація відбувається за однією стійкою, то вона проводиться в пріоритетному відношенні пасажирів бізнес-класу.
Порядок реєстрації пасажирів на рейс здійснюється наступним чином:
- Оператор реєстраційної стійки бере у пасажира авіаквиток і документи, що засвідчують особу пасажира;
- Звіряє відповідність прізвища, зазначеної в паспорті, з прізвищем у квитку;
- Перевіряє дійсність квитка, місце і дату видачі, наявність підпису агента, дані бронювання (код перевізника, номер рейсу, дату вильоту, статус бронювання, вид тарифу, норму безкоштовного провезення багажу, клас обслуговування
- Звіряє прізвище пасажира за списком заброньованих пасажирів у PNL та відзначає їх в Бланке реєстрації пасажирів (ці Бланки складаються окремо для кожного класу обслуговування).
Одночасно з реєстрацією пасажира відбувається зважування всіх його речей та оформлення багажу, що здається для перевезення в багажне відділення повітряного судна. Оператор на стійці реєстрації приймає від прийомоздавальника відривні талони багажних бирок, навішує на зареєстрований багаж, і вклеює їх на обкладинку авіаквитка. З цього моменту авіаквиток пасажира стає та багажної квитанцією. Інформація про кількість місць та масу зареєстрованого багажу і ручної поклажі вписується в квиток.
Потім оператор вилучає польотний купон на дану ділянку польоту і повертає пасажиру квиток разом з відривними талонами багажних бирок. Вилучений польотний купон служить підтвердженням того, що пасажир справді з'явився на реєстрацію на рейс.
Якщо у пасажира є наднормативний багаж, то він зобов'язаний сплатити за нього.