Розкрийте функціональне призначення основних служб та відділів готелю.
Організаційна структура готельного підприємства визначається призначенням готелю, його розташування, специфікою обслуговування та ін чинниками. Проте, в будь-якому готелі є наступні основні служби:
- Служба прийому і розміщення;
- Служба експлуатації номерного фонду;
- Служба громадського харчування;
- Адміністративна служба;
- Інженерно-технічна служба;
- Допоміжні та додаткові служби.
Служба прийому та розміщення виконує функції бронювання, прийому, реєстрації і розміщення гостей, виписки з готелю, розрахунків з клієнтами, веде облік зайнятості та використання номерного фонду готелю. Основний технологією цієї служби є робота з інформацією, яка направляється по двох каналах - до гостей і в адміністрацію. Також відбувається обмін інформацією з відповідними підрозділами готелю про зайнятості номерного фонду, його звільнення, складі гостей по цілях приїзду і т. п. Служба очолюється заст. директора з розміщення, а в готелях з великим об'єктом обслуговування існує посаду начальника служби прийому.
Служба експлуатації номерного фонду (поверхові служба, служба НФ) забезпечує обслуговування туристів в номерах, підтримує необхідну санітарно-гігієнічний стан номерів і рівень комфорту в житлових приміщеннях займається вчиненні побутових послуг гостям. Очолюється заст. директора з експлуатації або начальником поверховій служби. У його підпорядкуванні знаходяться завідувачі корпусом, секцією-поверхом, чергові по поверху, покоївки, завідувачі пральні, білизняний та ін
Служба громадського харчування забезпечує обслуговування гостей підприємства в ресторанах, кафе, барах готелю, вирішує питання з організації та обслуговування банкетів, презентацій і т.д. Очолюється заст. директора з громадського харчування.
Інженерна служба забезпечує безперебійну роботу і займається ремонтом інженерних систем, споруд та обладнання готелю. Очолюється головним інженером або технічним директором.
Комерційна служба (відділ продажів та маркетингу). Основним напрямком діяльності в ринкових умовах є маркетингові дослідження, обгрунтування змісту бізнес-планів, аналіз кон'юнктури ринку, формування інформації про стан справ підприємства, виявлення бажань і потреб клієнтів, створення комплексу товарів і послуг, які задовольняють цим потребам, просування готельного продукту на ринок і його збут, прямі продажі, створення допустимого рівня доходів. Очолюється комерційним директором.
Фінансово-економічна служба займається аналізом результатів фінансової та господарської діяльності підприємства. Очолюється директором або заст. директора з економіки та фінансів. До складу служби входить бухгалтерія, планово-економічний відділ, відділ праці і заробітної плати.
Додаткові служби надають платні послуги туристам. До них відносяться перукарня, басейн, сауна, масажний кабінет, солярій, спортивні споруди та ін
Допоміжні служби забезпечують процес роботи готельного комплексу, тобто господарське обслуговування, пропонуючи послуги пральні, кравецької, білизняний служб, послуги складу та ін
Організаційна структура готельного підприємства визначається призначенням готелю, його розташування, специфікою обслуговування та ін чинниками. Проте, в будь-якому готелі є наступні основні служби:
- Служба прийому і розміщення;
- Служба експлуатації номерного фонду;
- Служба громадського харчування;
- Адміністративна служба;
- Інженерно-технічна служба;
- Допоміжні та додаткові служби.
Служба прийому та розміщення виконує функції бронювання, прийому, реєстрації і розміщення гостей, виписки з готелю, розрахунків з клієнтами, веде облік зайнятості та використання номерного фонду готелю. Основний технологією цієї служби є робота з інформацією, яка направляється по двох каналах - до гостей і в адміністрацію. Також відбувається обмін інформацією з відповідними підрозділами готелю про зайнятості номерного фонду, його звільнення, складі гостей по цілях приїзду і т. п. Служба очолюється заст. директора з розміщення, а в готелях з великим об'єктом обслуговування існує посаду начальника служби прийому.
Служба експлуатації номерного фонду (поверхові служба, служба НФ) забезпечує обслуговування туристів в номерах, підтримує необхідну санітарно-гігієнічний стан номерів і рівень комфорту в житлових приміщеннях займається вчиненні побутових послуг гостям. Очолюється заст. директора з експлуатації або начальником поверховій служби. У його підпорядкуванні знаходяться завідувачі корпусом, секцією-поверхом, чергові по поверху, покоївки, завідувачі пральні, білизняний та ін
Служба громадського харчування забезпечує обслуговування гостей підприємства в ресторанах, кафе, барах готелю, вирішує питання з організації та обслуговування банкетів, презентацій і т.д. Очолюється заст. директора з громадського харчування.
Інженерна служба забезпечує безперебійну роботу і займається ремонтом інженерних систем, споруд та обладнання готелю. Очолюється головним інженером або технічним директором.
Комерційна служба (відділ продажів та маркетингу). Основним напрямком діяльності в ринкових умовах є маркетингові дослідження, обгрунтування змісту бізнес-планів, аналіз кон'юнктури ринку, формування інформації про стан справ підприємства, виявлення бажань і потреб клієнтів, створення комплексу товарів і послуг, які задовольняють цим потребам, просування готельного продукту на ринок і його збут, прямі продажі, створення допустимого рівня доходів. Очолюється комерційним директором.
Фінансово-економічна служба займається аналізом результатів фінансової та господарської діяльності підприємства. Очолюється директором або заст. директора з економіки та фінансів. До складу служби входить бухгалтерія, планово-економічний відділ, відділ праці і заробітної плати.
Додаткові служби надають платні послуги туристам. До них відносяться перукарня, басейн, сауна, масажний кабінет, солярій, спортивні споруди та ін
Допоміжні служби забезпечують процес роботи готельного комплексу, тобто господарське обслуговування, пропонуючи послуги пральні, кравецької, білизняний служб, послуги складу та ін