Маркетингові стратегії в туризмі.
Стратегічне маркетингове планування – це процес розробки специфічних стратегій, що сприятимуть досягненню цілей туристичної фірми на основі підтримання стратегічної відповідності між ними, потенційними можливостями та загрозами в області маркетингу.
У межах стратегічного планування виділяють 5 рівнів:
1)Ситуаційний аналіз – це процес виявлення ринкових можливостей туристичного підприємства, заснований на результатах маркетингових досліджень.2)Планування цілей туристичного підприємства;3)Розробка альтернативних стратегій 4)Вибір та оцінка стратегії;5)Розробка оперативних маркетингових планів. Стратегія глибокого проникнення на ринок (відомі послуги, росте ринок, інтенсивна реклама, Стратегія розробки продукту(нові послуги, активна реклама)Стратегія розвитку ринку(виявлення нових сегментів ринку)Стратегія диверсифікації (розширення через нові продукти для нових ринків)Стратегії атакуючу, оборона, відступаючаСтратегія масового маркетингу (масові продукти)Стратегії диференційованого маркетингу (неповторні послуги, продукти)Стратегія концентрованого маркетингу(на певну групу клієнтів орієнтується)Вибір тієї або іншої стратегії залежить від ресурсів підприємства і його готовності до ризику. Якщо фірма має великі ресурси, але не бажає ризикувати, вона може використовувати стратегію.
Стратегічне маркетингове планування – це процес розробки специфічних стратегій, що сприятимуть досягненню цілей туристичної фірми на основі підтримання стратегічної відповідності між ними, потенційними можливостями та загрозами в області маркетингу.
У межах стратегічного планування виділяють 5 рівнів:
1)Ситуаційний аналіз – це процес виявлення ринкових можливостей туристичного підприємства, заснований на результатах маркетингових досліджень.2)Планування цілей туристичного підприємства;3)Розробка альтернативних стратегій 4)Вибір та оцінка стратегії;5)Розробка оперативних маркетингових планів. Стратегія глибокого проникнення на ринок (відомі послуги, росте ринок, інтенсивна реклама, Стратегія розробки продукту(нові послуги, активна реклама)Стратегія розвитку ринку(виявлення нових сегментів ринку)Стратегія диверсифікації (розширення через нові продукти для нових ринків)Стратегії атакуючу, оборона, відступаючаСтратегія масового маркетингу (масові продукти)Стратегії диференційованого маркетингу (неповторні послуги, продукти)Стратегія концентрованого маркетингу(на певну групу клієнтів орієнтується)Вибір тієї або іншої стратегії залежить від ресурсів підприємства і його готовності до ризику. Якщо фірма має великі ресурси, але не бажає ризикувати, вона може використовувати стратегію.