Приветствую Вас, Гость
Поняття планування в маркетингу. Стратегічне планування. Поточне планування.
Управління маркетингом в туризмі тісно пов'язане з процесом маркетингового планування.
Підставою для планування є аналіз внутрішнього і зовнішнього середовища туристичного підприємства. Оскільки інформація про внутрішнє середовище є більш доступною і точнішою від інформації зовнішнього середовища, то потрібно розрізняти власне планування і прогнозування. Планування стосується тих сфер маркетингової діяльності, на які підприємство може впливати (наприклад, власна рекламна кампанія), а прогнози стосуються сфер, непідвладних впливи підприємства (наприклад, діяльність туристичнихфірм-конкурентів).
Розрізняють планування стратегічне (довгострокове) і оперативне (тактичне, поточне). Потрібно відзначити, що процес маркетингового планерування в туризмі мають бути постійними, тому стратегічні і оперативні маркетингові плани туристичних фірм тісно переплітаються.
Стратегічне маркетингове планування – це процес розробки специфічних стратегій, що сприятимуть досягненню цілей туристичної фірми на основі підтримання стратегічної відповідності між ними, потенційними можливостями та загрозами в області маркетингу.
Зміст та особливості стратегічного планування маркетингу в т полягають в тому, що воно – підтримує цілеспрямований, скерований у майбутнє рух маркетингового підрозділу; - координує дії та рішення в області маркетингу; - стримує таке прагнення до максимізації прибутку, яке може зашкодити довгостроковим цілям; - орієнтує на передбачення змін у зовнішньому та внутрішньому середовищі тур фірми; - дозволяє керівництву встановлювати пріоритети при розподілі ресурсів, визначати конкретні цілі та концентрувати свої зусилля на їх досягненні; - мотивує працівників якщо від досягнень фірми залежить їх особистий добробут, кар’єра, престиж; - дає можливість обґрунтовано розробляти оперативні плани маркетингу, орієнтовані на досягнення конкретних цілей; - створює передумови для контролю результатів.
У межах стратегічного планування виділяють 5 рівнів:
1)Ситуаційний аналіз – це процес виявлення ринкових можливостей туристичного підприємства, заснований на результатах маркетингових досліджень.
2)Планування цілей туристичного підприємства;
3)Розробка альтернативних стратегій
4)Вибір та оцінка стратегії;
5)Розробка оперативних маркетингових планів.